Det er klart for nytt semester og ny treningssesong på SiS sportssenter. Høstplanen starter mandag 14. august, og du kan delta på et bredt spekter av ulike gruppetimer hver dag! Vi har beholdt de timene vi vet at dere digger. I tillegg kommer det spreke nyheter. Vi ser frem til en energisk høst med dere!

Nyheter høsten 2017

Sports Performance: 

ROMWOD: Prehab skifter navn til ROMWOD. Innholdet er liknende, men vi følger den daglige økta til ROMWOD.
ROMWOD står for Range Of Motion Workout Of the Day. Dette er perfekt «oppvarming» for deg som skal på etterfølgende Performance-time eller vil forebygge skader og øke mobiliteten din. Målet er å øke bevegeligheten, optimalisere utbytte av treningen og samtidig øke bevisstheten på hvor viktig restitusjon er.

Performance partner competition: Ta med en venn og bli med på årets tøffeste partner-konkurranse på SiS sportssenter. Konkurransen kjøres i perioden 21. august – 16. september, og avsluttes med finale og en real fest. Alle kan delta. Les mer om konkurransen her.

Body & Mind

Self practise Yoga
Vi åpner opp yoga-salen slik at du kan komme og gjøre yoga på egenhånd. Denne timen er uten instruktør. Kom og praktiser yoga på individuell basis, i en gruppesetting.

Yoga for Climbers
Bli en bedre klatrer med yoga! Timen er tilrettelagt for deg som driver med klatring og vil øke bevegeligheten i blant annet bryst- og skulderpartiet samt styrke muskelkraften i fingre, bein og armer.

Power Pilates
Pilates-instruktør Kristine er tilbake etter studier i utlandet, og vi relanserer power pilates til glede for de som har etterspurt denne, og de som har savnet flere pilatestimer. Dette er en noe hardere pilatestime for deg som har trent litt pilates før og ønsker å utfordre deg selv litt mer. Vi jobber med egenvekt og bruker noe utstyr for å gjøre øvelsene tyngre.

Restorative Yoga
I motsetning til yin yoga, hvor man holder stillinger for å strekke muskler, bindevev og leddbånd, handler restorative yoga om å holde stillinger for å komme inn i en dyp avspenning for kroppen, sinnet og nervesystemet. Restorative yoga handler om å finne stillheten. Vi hjelper kroppen til å huske hvordan det er å være stille, i ro, i en verden der mange er i stadig aktivitet. Stillingene holdes lenge, og vi bruker utstyr som store puter, tepper og blokker til å finne ro og avspenning, der kroppen kan slappe helt av og gi slipp. Timen passer for alle som kan tenke seg å finne litt ro i en ellers hektisk hverdag.

Fitness

4×4 Cardio
Dette er timen for deg som ønsker å få ut mye på kort tid. Vi jobber 4 runder med intervaller på 4 min etterfulgt av 2 min pause. Enkle trinn settes sammen i intervallene, og vi jobber mer og mer intensivt.

Dancepower
Liker du å danse? Da er dette timen for deg! Vi kombinerer dans og styrketrening. I løpet av timen bygger vi opp en enkel koreografi. Det tas også inn styrkemomenter, så her får vi virkelig trent hele kroppen samtidig som en har det gøy! 

Core Bosu
En enkel men effektiv styrketime på bosu med hovedfokus på kjernemuskulatur og balanse. Det vil være funksjonelle øvelser på ulike nivå med egen kroppsvekt og utstyr. Tempoet er lavt og timen passer for alle

Hiit Bosu
Etter stort ønske fra dere er endelig Hiit Bosu tilbake på planen igjen. Dette er en høyintensitetstime på Bosu-ball. Det er enkel koreografi og korte intervaller gjennomgående i timen. Hiit Bosu utfordrer både balanse og kondisjon. til tross for høyt tempo, passer timen for alle

Kombinasjons-timer

Få ekstra mye ut av treningen ved å kombinere ulike gruppetimer. På høstplanen har vi satt sammen flere gruppetimer for at det skal være mulig å kombinere dem med hverandre.

Kombiner for eksempel:

Mandag:

  • Varm opp og kom i gang med Romwod kl. 16.25-16.55, før du deltar på Performance kl. 17.00-18.00
  • Eventuelt kombiner styrke på Bodypump kl. 18.50-19.50 med poweryoga kl. 20.00-21.15

Tirsdag:

  • En ypperlig kombinasjon er 4×4 Cardio kl. 12.30-13.00, etterfulgt av Rock your Abs&Butt kl. 13.05-13.35
  • En annen kombinasjon på tirsdager er Spinning60 kl. 16.45-17.45 og Stretching30 kl. 18.00-18.30

Onsdag:

  • Onsdager kan du igjen kombinere Romwod kl. 19.05-19.35 og Performance kl. 19.45-20.45
  • En annen populær kombinasjon på onsdagen er Run n´Strenght kl. 18.00-19.00 etterfulgt av Prehab kl. 19.05
    Da får du først løpt fra deg med en god kardio-økt, med litt styrke, før du trapper rolig ned med 30 minutters restitusjon og uttøying. En perfekt kombinasjon.

Torsdag:

  • Gå på performance kl. 17.00-18.00, og avslutt med avspennning på Yoga Upstairs kl. 18.15-19.15
  • Senere på kvelden er det tre 30-minutters timer som kan kombineres. Dette er TRX30 kl. 18.30-19.00, Rock your Abs kl. 19.10-19.40 og Rock your Butt kl. 19.45-20.15. Bli med på alle tre, eventuelt kombiner to av disse. Har du dårlig tid rekker det kanskje med én.

Fredag:

  • En populær kombinasjon er Spinning60 kl. 16.15-17.15, etterfulgt av Stretching45 kl. 17.30-18.15. Etter dette kan du virkelig ta helg med god samvittighet.

Lørdag:

  • På lørdager kan du kombinere Bodypump30 kl. 11.15-11.45 og Xpress Step kl. 11.50-12.20
  • Du kan også kombinere Xpress Aerobic kl. 12.30-13.00 og Upper Body kl. 13.05-13.35