Det er klart for nytt semester og ny treningssesong på SiS sportssenter. Vårplanen har startet, og du kan delta på et bredt spekter av ulike gruppetimer hver dag! Vi har beholdt de timene vi vet at dere digger. I tillegg kommer det spreke nyheter. Vi ser frem til en energisk vår med dere!

Nytt våren 2017

Sports Performance: 

Flere Prehab og Performance:
Gruppetimene i Sports Performance-avdelingen er svært populære. Vi har derfor satt opp ekstra performance-timer til våren. Blant annet Prehab mandag kveld kl. 16.25 etterfulgt av Performance kl. 17.00. Det er også satt opp en Performance-time tirsdag morgen kl. 06.30, for deg som ønsker å trene før jobb eller skole.

Ekstra Row-time
Foruten Row på onsdager kl. 17.00-17.45, er det satt opp en ekstra time mandag kl. 18.00. Dette er skånsom og effektiv trening på romaskin.  Alle de store muskelgruppene er i sving. Her får du utholdenhet, styrke og høy forbrenning i én pakke! Passer alle nivåer.

Nytt tidspunkt for Triathlon
Triathlon fortsetter som før, men endrer tidspunkt: siste fredag hver måned kl. 16.30.
Triathlon avholdes følgende fredager våren 2017:

  • Fredag 27.01.17
  • Fredag 24.02.17
  • Fredag 31.03.17
  • Fredag 28.04.17
  • Fredag 26.05.17

Body & Mind

Stretching30 og Stretching45
Det har vært stor etterspørsel etter flere stretching-timer. På vårplanen er det derfor satt opp Stretching30 hver tirsdag
kl. 18.00-18.30. Som tidligere går Stretching45 fredager kl. 17.30-18.15. Stretching har fokus på bevegelighet – som gir bedre resultater innen all annen trening og aktivitet. Timen består av enkle og effektive tøyeøvelser. Fokus på god pust vil hjelpe deg å få musklene til å slappe av. Det anbefales å varme opp i minst 10 minutter før timene.

Ashtanga Mysore uten instruktør: 
Ashtanga Mysore var også på forrige høstplan. Nytt for vårplanen 2017 er at denne yoga-timen kjøres uten instruktør. Det vil si at vi åpner opp sal 2 til deg som ønsker å gjøre selvpraktiserende Ashtanga yoga-serier, sammen med andre. Kom og gå som du selv ønsker, innenfor følgende tidspunkter:

  • Mandag, tirsdag og fredag kl. 06.15-07.45
  • Søndag kl. 10.15-11.45

Acroyoga Jam
AcroYoga er en blanding av yoga og akrobatikk, der man jobber sammen to eller flere. AcroYoga-miljøet i Stavanger er voksende, og bruker som regel SiS sportssenter som treningssted. Dette er en selvpraktiserende gruppe, uten instruktør, der intensjonen er å samles for å gjøre AcroYoga. Timene er åpne for alle. Følg AcroYoga Stavanger på Facebook for nyeste oppdateringer og informasjon om treningene. For å være med i AcroYoga på SiS sportssenter kreves det at du er medlem eller betaler drop-in. Vi har satt opp følgende tidspunkter for AcroYoga Jams:

  • Mandag kl. 16.30-18.30 (Med unntak av 6 uker der det er dansekurs, følg med i appen for datoer dette gjelder)
  • Onsdag kl. 20.35-21.45
  • Søndag kl. 12.00-15.00 (kl. 14.15-17.00 de søndagene det er familieyoga/tweens n’teens yoga, følg med i appen for datoer dette gjelder)

Tidspunktene til Acroyoga er lagt inn i ibooking, og du kan booke plass via appen eller nettsiden.

Fitness

Kettlebell&TRX45
Å kombinere 45 minutter med Kettlebell og TRX viste seg å være populært på forrige gruppetimeplan. Vi har etter forespørsel fra medlemmer satt opp en ekstra time av denne sort. Det blir Kettlebell&TRX45 hver tirsdag kl. 18.45-19.30, og som tidligere hver onsdag kl. 10.30-11.15.

Rock your Abs&Butt
Vi kombinerer de populære timene Rock your abs og Rock your butt. Hver tirsdag kl. 13.20-13.50 får du trent både mage og sete, på effektive 30 minutter.

Tabata Bosu
Tabata er en høyintensitets intervall-time der man jobber effektive 20 sekunder, etterfulgt av 10 sekunders pause. På planen er både Tabata Styrke og Tabata Mix fra før, og til våren introduserer vi Tabata Bosu. Samme konsept, men øktene kjøres på Bosuball. Hver onsdag kl. 19.15-20.00.

Tabata Plyo
I tillegg til Tabata Bosu introduseres også Tabata Plyo på vårplanen. Plyo står for plyometrics som betyr «jump training». Med andre ord, dette er en tabata-time der spenst er hovedfokus. Både kardio og styrke blir utfordret etter gøyal musikk og korte intervaller. Tabata Plyo er hver fredag kl. 10.30-11.15

Bosu Intervall
Samme familie som Step Intervall og Fitness Intervall. På Bosu Intervall jobber vi annenhver sang, kardio og styrke. Gjennom hele økta brukes Bosuball. Dette er en høypuls interavalltime med gøyal musikk. Her får du virkelig trent hver en muskel i hele kroppen, samt utfordret balansen.

Kombinasjons-timer

Få ekstra mye ut av treningen ved å kombinere ulike gruppetimer. På vårplanen har vi satt sammen flere gruppetimer for at det skal være mulig å kombinere dem med hverandre.

Kombiner for eksempel:

Mandag:

  • Varm opp og kom i gang med Prehab kl. 16.25-16.55, før du deltar på Performance kl. 17.00-18.00
  • Eventuelt kombiner styrke på Bodypump kl. 18.50-19.50 med poweryoga kl. 20.00-21.15

Tirsdag:

  • En ypperlig kombinasjon er Spinning60 kl. 16.45-17.45 og Stretching30 kl. 18.00-18.30
  • Senere samme kveld kan du også kombinere Spinning45 kl. 19.00-19.45 og Bodypump kl. 20.00-21.00

Onsdag:

  • Onsdager kan du igjen kombinere Prehab kl. 19.05-19.35 og Performance kl. 19.45-20.45
  • En annen populær kombinasjon på onsdagen er Run n´Strenght kl. 18.00-19.00 etterfulgt av Prehab kl. 19.05.
    Da får du først løpt fra deg med en god kardio-økt, før du trapper rolig ned med 30 minutters restitusjon og uttøying. En perfekt kombinasjon.

Torsdag:

  • Gå på performance kl. 17.00-18.00, og avslutt med avspennning på Yoga Upstairs kl. 18.15-19.15
  • Senere på kvelden er det tre 30-minutters timer som kan kombineres. Dette er TRX30 kl. 18.30-19.00, Rock your Abs kl. 19.10-19.40 og Rock your Butt kl. 19.45-20.15. Bli med på alle tre, eventuelt kombiner to av disse. Har du dårlig tid rekker det kanskje med én.

Fredag:

  • En populær kombinasjon er Spinning60 kl. 16.15-17.15, etterfulgt av Stretching45 kl. 17.30-18.15. Etter dette kan du virkelig ta helg med god samvittighet.

Lørdag:

  • På lørdager kan du kombinere Bodypump30 kl. 11.15-11.45 og Xpress Step kl. 11.50-12.20
  • Du kan også kombinere Xpress Aerobic kl. 12.30-13.00 og Upper Body kl. 13.05-13.35