Velkommen til Body&Mind-avdelingen på SiS sportssenter

Vi tilbyr følgende timer i sal 2:

Yoga:  Ordet yoga betyr «union» eller «å forene». I yoga er både fysisk og mental helse et mål. I begynnelsen er man ofte mest opptatt av det fysiske aspektet; styrke, økt bevegelighet og smidighet. Etter hvert får mange også økt interesse for det filosofiske aspektet ved yoga.

Les mer her! 

SiS Barre: En funksjonell treningstime som er inspirert av dans, pilates og yoga. Hver øvelse krever aktivisering av kjernemuskulatur, og utfordrer balansen. Vi jobber med funksjonell styrketrening og fleksibilitet. 

Les mer her! 

Pilates: Rolig styrketrening på matte med særlig fokus på kjernemuskulatur. Vi bruker hovedsaklig egen kroppsvekt, men utstyr som baller og små vekter kan også benyttes for å variere øvelsene. Pilates-trening bedrer holdning, kroppsbevissthet og pust. På SiS sportssenter tilbyr vi Pilates, Classical Pilates og Xpress Pilates.

Stretching: Fokus på bevegelighet – som gir bedre resultater innen all annen trening og aktivitet. Timen består av enkle og effektive tøyeøvelser. Fokus på god pust vil hjelpe deg til å få musklene til å slappe av. Stretching bidrar til at du henter deg raskere inn igjen etter annen intensiv trening, og er med på å redusere faren for skader. Det anbefales å varme opp i minst 10 minutter før timen.

Body&Mind Workshop: Hver tirsdag vil vi ha en times workshop. Tema vil variere fra intro-timer i yoga og pilates –  til timer for utvalgte grupper, for eksempel Pilates for men, gravid-yoga og yoga for klatrere.

Trykk her for en oversikt over alle Body&Mind Workshops høsten 2016!

Trivselsregler

Vi ønsker at alle skal trives her hos oss – og har derfor laget noen trivselsregler vi ber dere om å følge:

  1. Tid – Møt opp presis til timen, og vær stille dersom du må forlate timen før den er ferdig.
  2. Sko – Sal 2 er skofri sone. Vi bruker ikke sko på timene våre. Det er plass til skoene dine på hylla utenfor salen.
  3. Mobiltelefon – Legg telefonen igjen i garderoben eller sett den på lydløs eller i flymodus.
  4. Vannflaske – Vi prøver å unngå å drikke vann under en yogaøkt. Vanligvis er det heller ikke behov for å drikke på pilates eller stretching. Å drikke setter i gang fordøyelsessystemet, og det prøver vi å unngå på timene.
  5. Matter – Du må gjerne låne matte hos oss. Husk å tørke av den etterpå så den er klar til nestemann. Unngå å tråkke på andre sine matter.