Velkommen til Fitness-avdelingen på SiS sportssenter

De fleste Fitness-timene holder til i sal 1, nede ved klatreveggen.
Her finner du et bredt spekter av gruppetimer!

BODYPUMP:
Les Mills Bodypump™ er enkel og effektiv styrketrening til musikk – som utfordrer deg og gjør deg sterkere. I løpet av én time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av egenvekt, frivekter og vektstang. Vi bruker vektstang med lette til moderate vekter. Øvelser som knebøy, brystpress, frivending og curls utføres med mange repetisjoner til fengende musikk. Programmet består av 10 sanger, som hver og én har fokus på én hovedmuskelgruppe. Programmene skiftes ut hver 3. måned – med ny musikk og koreografi. Musikken skal motivere deg, og presse deg gjennom timen med maks effekt.

Kommende Bodypump-timer

Lørdag, 11:15 - 11:4544Body Pump™30KjellBestill time
Søndag, 11:30 - 12:3041Body Pump™ Kristine MarieBestill time
Mandag, 12:30 - 13:3046Body Pump™ Nur Aini (English)Bestill time
Mandag, 18:50 - 19:5048Body Pump™ Ingvild N.Bestill time
Tirsdag, 08:30 - 09:3050Body Pump™ Nur Aini (English)Bestill time

HiiT Cardio:
HiiT cardio er en ren kondisjonstime hvor vi kjører ulike former for intervalltrening. Høy intensitet og enkel koreografi.

Kettlebell:
Trening med jernkuler med håndtak. Funksjonell styrke- og kondisjonstrening for hele kroppen. Passer alle nivåer.

Kettlebell&TRX:
Kombinerer trening med kettlebells  og slyngetrening. Oppvarming/stretching før sirkeltrening (40 sek jobbing/20 sek pause). Dette er effektiv funksjonell styrke- og kondisjonstrening som bygger opp styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet. Tilpasses alle nivåer ved vektvalg og bruk av egen kroppsvekt.

TRX:
Slyngetrening som bygger opp styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet i effektive og funksjonelle øvelser. Du bruker egen kroppsvekt for å skape motstand mens du trener og har dermed muligheten til å justere vanskelighetsgraden.

Rock your Abs:
30 minutter der vi kun har fokus på å styrke mageregionen. Her kjøres mange kombinasjoner etter hverandre som virkelig får magemusklene til å skrike. Passer bra for deg som vil kjøre magemusklene litt ekstra.

Rock your Butt:
30 minutters økt der bakdelen er i fokus. Hele timen jobbes det nesten bare med kroppsvekt. Men vi kan love at dette blir tungt nok. Passer godt for deg som ønsker en kort og effektiv økt med rumpetrening.

Rock Abs&Butt:
En kombinasjon av Rock your Abs og Rock you Butt, der vi har fokus på å styrke mageregionen og setemuskulatur.

Upper Body: 
30 min. styrketrening med fokus på overkroppen. Dette er rolig styrketrening som passer for alle. En økt som er fin å kombinere med Xpress Aerobic. Varm gjerne opp litt på forhånd.

Tabata Styrke: 
En intervallbasert treningsmodell utarbeidet av den japanske forskeren Dr. Izumi Tabata. Den kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. Dette er en høyintensitetstime uten koreografi der hoveddelen består av styrkeintervaller.

Tabata Mix:
En intervallbasert treningsmodell utarbeidet av den japanske forskeren Dr. Izumi Tabata. Den kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. I Tabata Mix jobber vi annenhver sekvens med puls og styrke. Dette er en eksplosiv time med høy intensitet – basert på enkle øvelser.

Tabata Bosu:
Tabata kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. I Tabata Bosu bruker vi Bosu-ball gjennomgående i økta. Bosu-ballen fungerer som en step, men har mykt underlag. Det gjør at vi også utfordrer balansen.

Hiit Bosu:
Høyintensitetstime på Bosu. Enkel koreografi og korte intervaller. Denne timen utfordrer både balanse og kondisjon.

Core Bosu:
En enkel men effektiv styrketime på bosu med hovedfokus på kjernemuskulatur og balanse. Det vil være funksjonelle øvelser på ulike nivå med egen kroppsvekt og utstyr. Tempoet er lavt og timen passer for alle

Step Intervall: 
Du får bedre kondisjon, styrke og koordinasjon. Vi jobber annenhver sang step og styrke. I styrkedelen brukes diverse utstyr som vekter, manualer, og elastiske bånd. Ingen koreografisk oppbygging, men høyt tempo.

Fitness Intervall: 
Du får bedre kondisjon, styrke og koordinasjon. Vi jobber annenhver sang aerobic og styrke. Høy intensitet og en energisk atmosfære.

Xpress Step: 
En effektiv og morsom kondisjonsøkt på stepkasse med enkle/middels krevende trinnkombinasjoner. Økta innebærer oppvarming, hoveddel bestående av kombinasjoner av trinn på step til en enkel koreografi, og til slutt uttøying. Xpress step passer for både nybegynnere og erfarne. Perfekt å kombinere med Xpress Aerobic.

Xpress Aerobic: 
En effektiv step-økt på 30 minutt. Vi bygger opp en enkel til middels vanskelig koreografi. Høy intensitet. Passer bra for deg som liker trinnkombinasjoner og som ønsker en rask og effektiv aerobic-økt.

Makeover: 
Dette er en basic step-/styrke-time. Først 20 min step med kun basic-trinn (ingen blokkbygging og finale) deretter 25 min med enkel styrketrening. Makeover passer for deg som liker step, men syns det er vanskelig med koreografier. Passer alle nivå da du selv styrer intensiteten.

4×4 Cardio:
Dette er timen for deg som ønsker å få ut mye på kort tid. Vi jobber 4 runder med intervaller på 4 min etterfulgt av 2 min pause. Enkle trinn settes sammen i intervallene, og vi jobber mer og mer intensivt.

Dancemix: 
Liker du å danse? Da er dette timen for deg! Vi kombinerer en miks av dansestiler, og drar inn elementer av styrke. Timen er bygget opp med en god oppvarming med enkle trinn for å komme i gang med dansefoten. Deretter jobber vi med ulike trinn til enkeltsanger før vi bygger opp en koreografi.

Zumba: 
Zumba er danseinspirert kondisjonstrening. Timen bygges opp sang etter sang, med ulik intensitet og tempo. Timen passer alle nivå.

Kommende Fitness-timer

Lørdag, 11:50 - 12:2045Xpress StepKjellBestill time
Lørdag, 12:30 - 13:0032Xpress AerobicNinaBestill time
Lørdag, 13:05 - 13:3533Upper BodyNinaBestill time
Søndag, 13:00 - 13:4532Tabata MixEliseBestill time
Mandag, 16:30 - 17:2539Hiit cardioEllenBestill time