Hva er SiS Barre?

SiS Barre er en morsom energisk gruppetreningstime som blander teknikker fra både dans, pilates og yoga.  Denne kombinasjonen gir en sterk og funksjonell kropp, og flott kroppsholdning. SiS Barre utfordrer både styrke, fleksibilitet og utholdenhet.

SiS Barre er en Barre-time basert på styrkeøvelser ved en ballettstang. Man bruker i stor grad egen kroppsvekt samt 1 eller 2 kilos manualer til effektive styrkeøvelser.

Fokus på god holdning – som innebærer rett rygg, åpen brystkasse og hofte i midtstilling. Hver utgangsstilling krever balanse og en aktivert kjernemuskulatur.

Oppbygning av timen:
Det er ingen koreografi, men timen bygges opp i serier. Man går gjennom 8-  16 repetisjoner i hver øvelse – som bygges på hverandre og byr på gradvis økning av utfordringer.

  • Oppvarming: Serie av øvelser som fokuserer på armer/skulder/bryst/rygg. Vi bruker manualer.
  • Hoveddel: Serier av øvelser på bein+hofte (framover og bakover) med spark, plie og releve. Deretter en serie rettet mot styrke i hofter og overkropp hvor vi jobber sidelengs, samt en sparkserie ved stengene med og uten ball. Til slutt en serie for magen, rygg og generelle stabiliseringsøvelser.
  • Avslutning: Stretching og fleksibilitet.

Målgruppe:
Dette er timen for alle som ønsker bedre kroppsholdning og en sterk kropp, og som foretrekker trening med egen kroppsvekt. Passer for alle.

Timen er basert på Booty Barre-konseptet. Les mer om dette her!