Utfordrende og variert trening i røffe omgivelser!

Sports Performance-avdelingen ved SiS sportssenter åpnet i august 2013. Dette er en 600 kvadratmeter stor etasje som tilbyr en fusjon av elitesport, strongman, perfomance/bootcamp og tradisjonell styrketrening.

Her finner du treningsutfordringer i form av såkalte «monkey bars», «wall-balls», «bumper plates» –  og et stort utvalg av  romaskiner og racks. I tillegg har performance-avdelingen er 60 meter lang løpebane, ergometersykler og tredemøller.

Formål: Å skape en funksjonell og effektiv treningsform i motiverende tilværelser  – med fokus også på det sosiale aspektet.

Gruppetimer i Sports Performance-avdelingen:

SiS sportssenter tilbyr varierte gruppetimer med tøffe og motiverende instruktører.  Om du er godt trent eller utrent, spiller ingen rolle!

Perfomance: Dette er en treningsmetode som bygges opp med varierte og funksjonelle bevegelser utført med høy intensitet. Alle økter varierer i innhold og oppbygning, og passer alle nivå.  Denne timen gir utbytte både med tanke på styrke og utholdenhet, men utfordrer også din smidighet, eksplosivitet og koordinasjon. Med andre ord en komplett treningsøkt som krever at hele kroppen jobber.

Advanced: Timen er for viderekommende som har drevet med mye variert, og funksjonell trening fra før. Det forutsetter at du har deltatt på Performance flere ganger tidligere. Det vil være mer fokus på teknikk og avanserte øvelser innenfor blant annet turn, vektløfting og kondisjon. Dette forutsetter at det er interesse for å lære samt at du har drevet med denne type trening over tid. Møt til timen ferdig oppvarmet!

ROMWOD: Dette er perfekt «oppvarming» for deg som skal på etterfølgende SiS Performance-time eller vil forebygge skader og øke mobiliteten din.  Blant annet vil massasjeruller av typen «The Grid» bli benyttet i utførelse av timen.

Row: Skånsom og effektiv trening på romaskin. Krever at alle de store muskelgruppene er i sving. Her får du utholdenhet, styrke og høy forbrenning i en pakke! Passer alle nivåer.

Run n’ strength: En time med fokus på å bli en bedre løper  – både med tanke på kondisjon og styrke. Økten legges opp som intervalltrening med oppvarming/nedtrapping på tredemølle etterfulgt av løpsrettet styrketrening.

Beast: Intervallbasert styrke- og kondisjonstrening. Timen for deg som vil ta treningen til et nytt nivå og yte optimalt sammen med andre. En tøff time med høy intensitet.

Kommende timer:

I dag, 12:30 - 13:30-1PerformanceSandraBestill time
I dag, 20:00 - 21:007PerformanceAndreaBestill time
Onsdag, 16:00 - 17:0014BeastSigurdBestill time
Onsdag, 17:00 - 17:451RowSigurdBestill time
Onsdag, 19:05 - 19:356RomwodSigurdBestill time
Onsdag, 19:45 - 20:457PerformanceSigurdBestill time
Torsdag, 12:30 - 13:3013PerformanceSigurdBestill time
Torsdag, 17:00 - 18:008PerformanceSigurdBestill time