Velkommen til Fitness-avdelingen på SiS sportssenter

De fleste Fitness-timene holder til i sal 1, nede ved klatreveggen.
Her finner du et bredt spekter av gruppetimer!

BODYPUMP:
Les Mills BodyPump™ er enkel og effektiv styrketrening til musikk – som utfordrer deg og gjør deg sterkere. I løpet av én time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av egenvekt, frivekter og vektstang. Vi bruker vektstang med lette til moderate vekter. Øvelser som knebøy, brystpress, frivending og curls utføres med mange repetisjoner til fengende musikk. Programmet består av 10 sanger, som hver og én har fokus på én hovedmuskelgruppe. Programmene skiftes ut hver 3. måned – med ny musikk og koreografi. Musikken skal motivere deg, og presse deg gjennom timen med maks effekt.

Kommende BodyPump-timer

I dag, 20:10 - 21:1047Body Pump™60 Ingvild N.Bestill time
Onsdag, 18:00 - 19:0039Body Pump™60 Marianne TBestill time
Torsdag, 20:30 - 21:3046Body Pump™60 Ingvild N.Bestill time
Lørdag, 11:15 - 11:4550Body Pump™30KjellBestill time
Søndag, 11:30 - 12:3050Body Pump™60 KjellBestill time

3-sjøers prep UTE:
Timen for deg som liker å løpe ute, og som kanskje har en drøm eller et mål om å delta på et løp. Du får gode tips til å strukturere løpetreningen, samtidig som det er sosialt å løpe sammen. Timen går t.o.m oktober 2018, og er det perfekte oppløpet til 3-sjøersløpet, lørdag 2. november. Les mer om 3-sjøersløpet her

Kettlebell:
Trening med jernkuler med håndtak. Funksjonell styrke- og kondisjonstrening for hele kroppen. Passer alle nivåer.

Kettlebell&TRX:
Kombinerer trening med kettlebells  og slyngetrening. Oppvarming/stretching før sirkeltrening (40 sek jobbing/20 sek pause). Dette er effektiv funksjonell styrke- og kondisjonstrening som bygger opp styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet. Tilpasses alle nivåer ved vektvalg og bruk av egen kroppsvekt.

TRX:
Slyngetrening som bygger opp styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet i effektive og funksjonelle øvelser. Du bruker egen kroppsvekt for å skape motstand mens du trener og har dermed muligheten til å justere vanskelighetsgraden.

Rock your Abs:
Timen for deg som liker å løpe ute og som kanskje har en drøm, eller et mål om å delta i et løp.
Du får gode tips til å strukturere løpetreningen, samtidig som det er sosialt å løpe sammen.
Timen går t.o.m oktober 2018 og er det er en perfekt oppladning til 3-sjøersløpet, lørdag 2. nov (http://3sjoers.no/en/)

Rock your Butt:
30 minutters økt der bakdelen er i fokus. Hele timen jobbes det nesten bare med kroppsvekt. Men vi kan love at dette blir tungt nok. Passer godt for deg som ønsker en kort og effektiv økt med rumpetrening.

Rock Abs&Butt:
En kombinasjon av Rock your Abs og Rock you Butt, der vi har fokus på å styrke mageregionen og setemuskulatur.

Upper Body: 
30 min. styrketrening med fokus på overkroppen. Dette er rolig styrketrening som passer for alle. En økt som er fin å kombinere med Xpress Aerobic. Varm gjerne opp litt på forhånd.

Tabata Styrke: 
En intervallbasert treningsmodell utarbeidet av den japanske forskeren Dr. Izumi Tabata. Den kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. Dette er en høyintensitetstime uten koreografi der hoveddelen består av styrkeintervaller.

Tabata Mix:
En intervallbasert treningsmodell utarbeidet av den japanske forskeren Dr. Izumi Tabata. Den kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. I Tabata Mix jobber vi annenhver sekvens med puls og styrke. Dette er en eksplosiv time med høy intensitet – basert på enkle øvelser.

Tabata Bosu:
Tabata kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. I Tabata Bosu bruker vi Bosu-ball gjennomgående i økta. Bosu-ballen fungerer som en step, men har mykt underlag. Det gjør at vi også utfordrer balansen.

Hiit Bosu:
Høyintensitetstime på Bosu. Enkel koreografi og korte intervaller. Denne timen utfordrer både balanse og kondisjon.

Minibands:
Minibands er er korte, elastiske strikker som er ideelle å bruke til styrketrening og stabilisering. På denne timen trener vi hele kroppen, fra bein til armer.

Step Intervall: 
Du får bedre kondisjon, styrke og koordinasjon. Vi jobber annenhver sang step og styrke. I styrkedelen brukes diverse utstyr som vekter, manualer, og elastiske bånd. Ingen koreografisk oppbygging, men høyt tempo.

Fitness Intervall: 
Du får bedre kondisjon, styrke og koordinasjon. Vi jobber annenhver sang aerobic og styrke. Høy intensitet og en energisk atmosfære.

Xpress Step: 
En effektiv og morsom kondisjonsøkt på stepkasse med enkle/middels krevende trinnkombinasjoner. Økta innebærer oppvarming, hoveddel bestående av kombinasjoner av trinn på step til en enkel koreografi, og til slutt uttøying. Xpress step passer for både nybegynnere og erfarne. Perfekt å kombinere med Xpress Aerobic.

Xpress Aerobic: 
En effektiv step-økt på 30 minutt. Vi bygger opp en enkel til middels vanskelig koreografi. Høy intensitet. Passer bra for deg som liker trinnkombinasjoner og som ønsker en rask og effektiv aerobic-økt.

Step!: 
En effektiv og energisk kondisjonstime på stepkasse. Vi bygger opp en koreografi gjennom timen, og kjører finale på slutten.

4×4 Cardio:
Dette er timen for deg som ønsker å få ut mye på kort tid. Vi jobber 4 runder med intervaller på 4 min etterfulgt av 2 min pause. Enkle trinn settes sammen i intervallene, og vi jobber mer og mer intensivt.

Zumba: 
Zumba er danseinspirert kondisjonstrening. Timen bygges opp sang etter sang, med ulik intensitet og tempo. Timen passer alle nivå.

Fotball: 
Gikk fotballproff-karrieren adundas, men ballteften ligger latent? Bli med å spille fotball i idrettshallen!
Vi deler inn i lag, og spiller enkelt og greit fotball. Dette er uforpliktende lagspill og moro med ball – uansett nivå.

Kommende Fitness-timer

I dag, 16:30 - 17:2522Fitness IntervallNinaBestill time
I dag, 17:45 - 18:4535Zumba®Silje LBestill time
I dag, 19:00 - 19:45-2Tabata BosuTone LiseBestill time
I dag, 19:15 - 20:00-1Kettlebell®&TRX®45ChristianBestill time
Onsdag, 10:30 - 11:30-4Kettlebell®&TRX®45AndreaBestill time