Velkommen til Fitness-avdelingen på SiS sportssenter

De fleste Fitness-timene holder til i sal 1, nede ved klatreveggen.
Her finner du et bredt spekter av gruppetimer!

BODYPUMP:
Les Mills BodyPump™ er enkel og effektiv styrketrening til musikk – som utfordrer deg og gjør deg sterkere. I løpet av én time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av egenvekt, frivekter og vektstang. Vi bruker vektstang med lette til moderate vekter. Øvelser som knebøy, brystpress, frivending og curls utføres med mange repetisjoner til fengende musikk. Programmet består av 10 sanger, som hver og én har fokus på én hovedmuskelgruppe. Programmene skiftes ut hver 3. måned – med ny musikk og koreografi. Musikken skal motivere deg, og presse deg gjennom timen med maks effekt. Vi kjører også Bodypump 45 minuttter og Bodypump 30 minutter.

Kommende BodyPump-timer

I dag, 11:30 - 12:30-7Body Pump™60 ØysteinBestill time
Mandag, 12:30 - 13:308Body Pump™60 AdelheidBestill time
Mandag, 18:45 - 19:45-8Body Pump™60 ØysteinBestill time
Tirsdag, 20:00 - 21:001Body Pump™60 Kristine MarieBestill time
Onsdag, 10:30 - 11:3012Body Pump™60 AdelheidBestill time

Kettlebell:
Trening med jernkuler med håndtak. Funksjonell styrke- og kondisjonstrening for hele kroppen. Passer alle nivåer.

Kettlebell&TRX:
Kombinerer trening med kettlebells  og slyngetrening. Oppvarming/stretching før sirkeltrening (40 sek jobbing/20 sek pause). Dette er effektiv funksjonell styrke- og kondisjonstrening som bygger opp styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet. Tilpasses alle nivåer ved vektvalg og bruk av egen kroppsvekt.

Rock your Abs&Butt:
En kombinasjon av Rock your Abs og Rock you Butt-timene våre. En effekti økt der vi har fokus på å styrke mageregionen og setemuskulatur. Timen passer for alle.

Upper Body: 
30 min. styrketrening med fokus på overkroppen. Dette er rolig styrketrening som passer for alle. En økt som er fin å kombinere med Xpress Aerobic. Varm gjerne opp litt på forhånd.

Morning Bootcamp: 
En typisk bootcamp der man utfordrer både styrke og kardio. Timen har høy intensitet, men øvelser som ikke er for tekniske, og som passer for kroppen som kanskje nettopp har våknet. Bli med og start dagen på en ordentlig energisk og gøyal måte. Passer alle nivå

Tabata Styrke: 
En intervallbasert treningsmodell utarbeidet av den japanske forskeren Dr. Izumi Tabata. Den kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. Dette er en høyintensitetstime uten koreografi der hoveddelen består av styrkeintervaller.

Tabata Bosu:
Tabata kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. I Tabata Bosu bruker vi Bosu-ball gjennomgående i økta. Bosu-ballen fungerer som en step, men har mykt underlag. Det gjør at vi også utfordrer balansen.

Tabata med ball:
Tabata kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. På denne timen er fokuset på styrke og utholdenhet. Vi bruker medisinballer med håndtak for å øke intensiteten. Timen passer alle nivå.

Hiit Bosu:
Høyintensitetstime på Bosu. Enkel koreografi og korte intervaller. Denne timen utfordrer både balanse og kondisjon.

Step Intervall: 
Du får bedre kondisjon, styrke og koordinasjon. Vi jobber annenhver sang step og styrke. I styrkedelen brukes diverse utstyr som vekter, manualer, og elastiske bånd. Ingen koreografisk oppbygging, men høyt tempo.

Fitness Choreo: 
Koreografi er endelig tilbake på planen igjen! I de første 40-45 minuttene av timen, bygger vi opp en koreografi bestående av ulike trinn og bevegelser. Trinnene er ikke av de mest avanserte, men litt koordinering av armer og bein må man regne med. Etter koreografi, avslutter vi med 10 min med styrke på hele kroppen.

Fitness Cardio:
Litt i samme familie som Fitness Intervall og Step Intervall der vi jobber sangbasert. Vi tar bort styrkebiten og kjører en ren 45 minutters kardiotime. For hver sang lages en enkel «koreografi» som får pulsen til himmels. 

Hiit Cardio:
HiiT cardio er en ren kondisjonstime hvor vi kjører ulike former for intervalltrening. Høy intensitet og enkle øvelser som gjør at timen passer for alle

Hiit Styrke:
En herlig gruppetime som fort kan føre til litt stølhet i kroppen. Vi jobberkorte intervaller, som regel under 1 min per øvelse. Timen passer for alle som liker høy intensitet

Step45: 
En effektiv og energisk kondisjonstime på stepkasse. 45 min der vi bygger opp en koreografi gjennom timen, og kjører finale på slutten.

EMOM:
EMOM står for «every minute on the minute». Det betyr at du får en ny øvelse hvert minutt. Økten går ut på å kjøre x antall repetisjoner av en øvelse i løpet av hvert minutt. Den tiden som er igjen av minuttet blir pause. Neste minutt er det en ny øvelse med x antall reps. Når du har gjennomført repetisjonene hviler du resten av dette minuttet også. Og slik fortsetter det 45 min (inludert oppvarming og uttøying). Timen har høy intensitet, men enkle trinn/øvelser, og passer dermed for alle.

Zumba: 
Zumba er danseinspirert kondisjonstrening. Timen bygges opp sang etter sang, med ulik intensitet og tempo. Timen passer alle nivå.

Brazilian Dance: 

Glad i å danse? Dette er en dansetime som mikser rytmer fra flere forskjellige danseretninger. F.eks. Sertenajo og funk. Kom og dans med oss!
ENGLISH:
Brazilian dance is a class that mixes brazilian rythms such as sertanejo, funk (brazilian twerk), pagode and other latin songs. Are you curious? Come to the class and REBOLA with us!

Dance Fusion:
Dance Fushion er en time som består av ulike dansestiler som blant annet hip hop, jazz, bollywood, latinsk, afrobeat og aerobic. Timen varer i 55 min og har 3 pulstopper. Gruppetimen passer for alle nivå, så lenge du liker å danse.

Kommende Fitness-timer

I dag, 13:00 - 13:450Tabata med ball ElineBestill time
I dag, 17:00 - 18:0014Zumba ® Hilde H.Bestill time
Mandag, 10:30 - 11:159Hiit Cardio EmilieBestill time
Mandag, 10:30 - 11:15-5Kettlebell®45Sandra R.Bestill time
Mandag, 11:30 - 12:158Rock your Abs&ButtEmilieBestill time