Velkommen til Fitness-avdelingen på SiS sportssenter

De fleste Fitness-timene holder til i sal 1, nede ved klatreveggen.
Her finner du et bredt spekter av gruppetimer!

BODYPUMP:
Les Mills BodyPump™ er enkel og effektiv styrketrening til musikk – som utfordrer deg og gjør deg sterkere. I løpet av én time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av egenvekt, frivekter og vektstang. Vi bruker vektstang med lette til moderate vekter. Øvelser som knebøy, brystpress, frivending og curls utføres med mange repetisjoner til fengende musikk. Programmet består av 10 sanger, som hver og én har fokus på én hovedmuskelgruppe. Programmene skiftes ut hver 3. måned – med ny musikk og koreografi. Musikken skal motivere deg, og presse deg gjennom timen med maks effekt. Vi kjører også Bodypump 45 minuttter og Bodypump 30 minutter.

Kommende BodyPump-timer

Fredag, 17:00 - 18:00-3Body Pump™60 ØysteinBestill time
Lørdag, 11:00 - 11:3010Body Pump™30KjellBestill time
Søndag, 11:30 - 12:307Body Pump™60 ØysteinBestill time
Mandag, 12:30 - 13:3014Body Pump™60 AdelheidBestill time
Mandag, 18:45 - 19:456Body Pump™60 ØysteinBestill time

Kettlebell:
Trening med jernkuler med håndtak. Funksjonell styrke- og kondisjonstrening for hele kroppen. Passer alle nivåer.

Kettlebell&TRX:
Kombinerer trening med kettlebells  og slyngetrening. Oppvarming/stretching før sirkeltrening (40 sek jobbing/20 sek pause). Dette er effektiv funksjonell styrke- og kondisjonstrening som bygger opp styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet. Tilpasses alle nivåer ved vektvalg og bruk av egen kroppsvekt.

TRX:
Slyngetrening som bygger opp styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet i effektive og funksjonelle øvelser. Du bruker egen kroppsvekt for å skape motstand mens du trener og har dermed muligheten til å justere vanskelighetsgraden.

Rock your Abs:
30 minutter der vi kun har fokus på å styrke mageregionen. Her kjøres mange kombinasjoner etter hverandre som virkelig får magemusklene til å skrike. Passer bra for deg som vil kjøre magemusklene litt ekstra.

Rock your Butt:
30 minutters økt der bakdelen er i fokus. Hele timen jobbes det nesten bare med kroppsvekt. Men vi kan love at dette blir tungt nok. Passer godt for deg som ønsker en kort og effektiv økt med rumpetrening.

Rock Abs&Butt:
En kombinasjon av Rock your Abs og Rock you Butt, der vi har fokus på å styrke mageregionen og setemuskulatur.

Upper Body: 
30 min. styrketrening med fokus på overkroppen. Dette er rolig styrketrening som passer for alle. En økt som er fin å kombinere med Xpress Aerobic. Varm gjerne opp litt på forhånd.

Tabata Styrke: 
En intervallbasert treningsmodell utarbeidet av den japanske forskeren Dr. Izumi Tabata. Den kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. Dette er en høyintensitetstime uten koreografi der hoveddelen består av styrkeintervaller.

Tabata Mix:
En intervallbasert treningsmodell utarbeidet av den japanske forskeren Dr. Izumi Tabata. Den kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. I Tabata Mix jobber vi annenhver sekvens med puls og styrke. Dette er en eksplosiv time med høy intensitet – basert på enkle øvelser.

Tabata Bosu:
Tabata kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. I Tabata Bosu bruker vi Bosu-ball gjennomgående i økta. Bosu-ballen fungerer som en step, men har mykt underlag. Det gjør at vi også utfordrer balansen.

Tabata med stang:
Tabata kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. På denne timen er fokuset på styrke og vi brukes stang med vektskiver på. Timen passer alle nivå.

Tabata med ball:
Tabata kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. På denne timen er fokuset på styrke og utholdenhet. Vi bruker medisinballer med håndtak for å øke intensiteten. Timen passer alle nivå.

Tabata med step:
Tabata kjennetegnes av 8 runder intervallarbeid der vi jobber 20 sek og har pause i 10 sek. I Tabata Step bruker vi Step-kasse gjennomgående i økta der hovedfokus er kardio og høy intensitet.

Hiit Bosu:
Høyintensitetstime på Bosu. Enkel koreografi og korte intervaller. Denne timen utfordrer både balanse og kondisjon.

Step Intervall: 
Du får bedre kondisjon, styrke og koordinasjon. Vi jobber annenhver sang step og styrke. I styrkedelen brukes diverse utstyr som vekter, manualer, og elastiske bånd. Ingen koreografisk oppbygging, men høyt tempo.

Fitness Intervall: 
Du får bedre kondisjon, styrke og koordinasjon. Vi jobber annenhver sang aerobic og styrke. Høy intensitet og en energisk atmosfære.

Fitness Cardio:
Litt i samme familie som Fitness Intervall og Step Intervall der vi jobber sangbasert. Vi tar bort styrkebiten og kjører en ren 45 minutters kardiotime. For hver sang lages en enkel «koreografi» som får pulsen til himmels. 

Xpress Step: 
En effektiv og morsom kondisjonsøkt på stepkasse med enkle/middels krevende trinnkombinasjoner. Økta innebærer oppvarming, hoveddel bestående av kombinasjoner av trinn på step til en enkel koreografi, og til slutt uttøying. Xpress step passer for både nybegynnere og erfarne. Perfekt å kombinere med Xpress Aerobic.

Step45: 
En effektiv og energisk kondisjonstime på stepkasse. 45 min der vi bygger opp en koreografi gjennom timen, og kjører finale på slutten.

4×4 Cardio:
Dette er timen for deg som ønsker å få ut mye på kort tid. Vi jobber 4 runder med intervaller på 4 min etterfulgt av 2 min pause. Enkle trinn settes sammen i intervallene, og vi jobber mer og mer intensivt.

Zumba: 
Zumba er danseinspirert kondisjonstrening. Timen bygges opp sang etter sang, med ulik intensitet og tempo. Timen passer alle nivå.

Brazilian Dance: 

Glad i å danse? Dette er en dansetime som mikser rytmer fra flere forskjellige danseretninger. F.eks. Sertenajo og funk. Kom og dans med oss!
ENGLISH:
Brazilian dance is a class that mixes brazilian rythms such as sertanejo, funk (brazilian twerk), pagode and other latin songs. Are you curious? Come to the class and REBOLA with us!

Fotball: 
Gikk fotballproff-karrieren adundas, men ballteften ligger latent? Bli med å spille fotball i idrettshallen!
Vi deler inn i lag, og spiller enkelt og greit fotball. Dette er uforpliktende lagspill og moro med ball – uansett nivå.

Kommende Fitness-timer

Fredag, 10:30 - 11:25-12Step IntervallSandra R.Bestill time
Fredag, 16:15 - 16:455Hiit Cardio ØysteinBestill time
Lørdag, 11:45 - 12:308Step45KjellBestill time
Lørdag, 12:45 - 13:303Fitness Cardio Arabi SivanesanBestill time
Lørdag, 13:45 - 14:157Upper BodyArabi SivanesanBestill time